MENU
VIDEO Kup bilet SPACER

Squash

Squash staje się coraz popularniejszą dyscypliną sportu i coraz więcej osób docenia jego wszechstronny oraz dobro­czynny wpływ na kondycję fizyczną i sylwetkę. Ze względu na dużą intensywność, podczas gry zwiększa się meta­bo­lizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Godzinny trening squasha na umiarkowanym poziomie gwarantuje spalenie do 800 kcal.
Oprócz efektywnego odchudzania gra w squasha, anga­żu­jąc wszystkie grupy mięśniowe, wpływa na ich wzmocnienie oraz harmonijny rozwój, kształtuje postawę całego ciała, pobudza pracę układu kostno-stawowego oraz krążenia. Przyspieszony metabolizm i zwiększenie przepływu krwi przez mięśnie, szczególnie ud i pośladków, redukuje cellulit, ujędrnia ciało i powoduje, że staje się ono smuklejsze, zgrabniejsze i silniejsze.
 

Cennik

Godzina wejścia Cena za wynajęcie kortu na godzinę
6:00 - 9:00 40,00 zł
9:00 - 15:00 35,00 zł
15:00 - 23:00 45,00 zł

UWAGA:

  • Rezerwacja zajęć: tel. 757546936 lub 757546901 lub fitness@termycieplickie.pl.
  • Wypożyczenie rakiety - 10,00 zł.
  • Wymagane odpowiednie obuwie (sportowe, miękkie z jasną, niebrudzącą podeszwą)

Znajdź partnera do gry w squasha.

Zasady gry

                            Zasada nr 1 - Liczenie punktów
 Mecz squasha trwa do trzech wygranych setów. Każdy set trwa do jedenastu punktów za wyjątkiem sytuacji gdzie obaj zawodnicy  zdobyli po dziesięć  punktów.
 W tym wypadku wygrywa ten, który zdobywa 2 punkty  przewagi. (liczymy jak w siatkówce)
 
                             Zasada nr 2 – Rozgrzewka
 Przed rozpoczęciem meczu zawodnikom przysługuje 5-minutowa rozgrzewka (po 2,5 minuty na każdej stronie) w korcie w którym ma odbyć się mecz.
 Po wymianie piłki lub przerwie w meczu, zawodnicy rozgrzewają piłkę ponownie.

                              Zasada nr 3 – Serwis
 Mecz squasha rozpoczyna się serwisem, a serwującego po raz pierwszylosuje się poprzez pokręcenie rakiety na podłodze kortu. Serwujący, jeśli wykonuje prawidłowo
serwis, serwuje na przemian z lewej i prawejstrony tak długo dopóki nie przegra wymiany  po serwisie. Wygrywający bieżącego seta serwuje po raz pierwszy
 w następnym. Przed rozpoczęciem każdego seta, oraz po każdym  wygraniu serwisu serwujący ma prawo wybrać stronę z której chce serwować po raz pierwszy.
Serwujący musi znajdować się przynajmniej częścią jednej stopy w kwadracie serwisowym nie dotykając ową stopą żadnej z linii ograniczających kwadrat. Serwis
 będzie prawidłowy jeśli uderzona piłka trafi bezpośrednio w ścianę frontową kortu powyżej linii serwisowej a poniżej linii autowej i odbije się od podłogi w polu
serwisowym przeciwnika, lub przed odbiciem zostanie przez niego odegrana volleyem.


                             Zasada nr 4 - Odegranie piłki
 Piłkę zagraną przez przeciwnika można odegrać dopiero gdy odbije się ona od ściany frontowej kortu. Odegrana piłka będzie prawidłowa, kiedy najpóźniej przed
 drugim odbiciem od podłogi kortu zostanie prawidłowo uderzona w ścianę frontową powyżej dolnej linii (TIN) i poniżej górnejlinii autowej nie uderzając
 wcześniej w podłogę. Piłka może przy tymodbić się od ścian bocznych i tylnej w dowolnej konfiguracji przed,lub po odbiciu od podłogi kortu, zanim trafi w ścianę
frontową. Odegrana piłka nie będzie prawidłowa, kiedy jest "podwójna", gdy trafi za nisko w ścianę frontową lub wcześniej w podłogę, albo jeśli jest autowa.

                            Zasada nr 5 – Wymiana
 Po wykonaniu prawidłowego serwisu rozpoczyna się naprzemienna wymianauderzeń obu zawodników do póki jeden z nich nie wykona nieprawidłowego uderzenia.
Każda wymiana składa się z serwisu i szeregu prawidłowych uderzeń po nim następujących. Zawodnik wygrywa wymianę, jeśli jego przeciwnikowi nie uda się
wykonać prawidłowo serwisu lub uderzenia, albo gdy piłka trafi w przeciwnika zanim zawodnik zdąży ją uderzyć

                           Zasada nr 6 - Trafienie przeciwnika piłką
 Gra zostaje przerwana jeśli zawodnik trafi piłką przeciwnika, jego rakietę, lub części ubrania. Jeśli uderzenie byłoby prawidłowe i piłka trafiłaby bezpośrednio
 w ścianę frontową, zawodnik uderzający wygrywa wymianę pod warunkiem, że przed uderzeniem nie wykonał obrotu. Jeśli piłka uderzyła, lub uderzyłaby
 w ścianę boczną ale dotarłaby do ścianyfrontowej i uderzenie byłoby prawidłowe, należy zagrać LET. Jeśli uderzenie byłoby nieprawidłowe, uderzający
 przegrywa wymianę
                         
                         Zasada nr 7 - Obrót
 Jeśli zawodnik obróci się za piłką dookoła swojej osi przed uderzeniem, lub pozwoli piłce na okrążenie siebie i ustawi się do uderzenia, znaczy to że wykonał "obrót".
Jeśli zawodnik po wykonaniu obrotu trafi przeciwnika piłką, przegrywa wymianę. Jeśli zawodnik w czasie obrotu przerwie wymianę z obawy przed trafieniem
przeciwnika, należy zagrać LET.

                       Zasada nr 8 - Dalsze próby uderzenia
 Jeśli zawodnik w czasie próby uderzenia minął się z piłką, może podjąć kolejną próbę. Jeśli kolejna próba zakończyła się powodzeniem i uderzenie byłoby
prawidłowe ale piłka trafiła przeciwnika, należy zagrać LET. 

                      Zasada nr 9 - Przeszkadzanie
 Zawodnik na którego uderzenie przyszła kolej, ma prawo do wystarczającej ilości miejsca na wykonanie uderzenia bez przeszkadzania mu przy tym przez przeciwnika.
 Aby uniknąć przeszkadzania, przeciwnik musi próbować umożliwić zawodnikowi dojście do piłki, jej obserwację i zapewnić miejsce na
wykonanie prawidłowego uderzenia  w każdą część ściany frontowej. Zawodnik któremu przeciwnik przeszkadza może mimo to grać dalej, lub przerwać wymianę.
Jeśli z powodu przeszkadzania przerwana zostanie gra, obowiązują następujące zasady:

  1. Zawodnikowi przysługuje prawo do LET'a, jeśli mógłby wykonać prawidłowe uderzenie, a przeciwnik zrobił wszystko by uniknąć przeszkadzania.
  2. Zawodnik nie ma prawa do LET'a (przegrywa wymianę) jeśli nie mógłby wykonać prawidłowego uderzenia, lub mimo przeszkadzania zdecydował się na wykonanie uderzenia, albo gdy przeszkadzanie było tak niewielkie, że nie wpłynęłoby na dojście do piłki i jakość  uderzenia.
  3. Zawodnik ma prawo do punktu (wygrywa wymianę), jeśli przeciwnik nie podjął wszelkich prób w celu uniknięcia przeszkadzania, lub gdy zawodnik mógłby wykonać wygrywające wymianę uderzenie, albo gdy zawodnik trafił piłką przeciwnika stojącego na bezpośredniej drodze do ściany frontowej.


                    Zasada nr 10 - Przyznawanie piłki LET'owej
 Piłka LET'owa jest piłką nierozstrzygniętą. Wymiana się nie liczy, a zawodnik serwujący serwuje ponownie z tej samej strony. Poza wyżej wymienionymi sytuacjami,
 LET można przyznać również wtedy gdy piłka w czasie wymiany uderzy w jakikolwiek przedmiot leżący na podłodze kortu, lub gdy zawodnik powstrzyma się
od uderzenia w obawie o spowodowanie kontuzji u przeciwnika. LET musi być przyznany jeślizawodnik nie był gotowy do odbioru serwisu i nie podjął próby odbioru
i gdy w czasie gry piłka zostanie uszkodzona.

                 Zasada nr 11 - Gra bez opóźnień
 Po pierwszym serwisie gra w każdym secie powinna być prowadzona bezprzerwy. Nie należy wydłużać przerwy między końcem jednej wymiany a początkiem
następnej. Między setami dozwolona jest 90 sekundowa przerwa. Zawodnik może, gdy zachodzi konieczność wymienić części garderoby, lub sprzętu podczas gry.

                Zasada nr 12 - Krwawienie, kontuzja, złe samopoczucie
 Jeśli u kontuzjowanego zawodnika wystąpi krwawienie, musi być ono zatrzymane zanim dopuści się zawodnika do dalszej gry. Zawodnikowi udziela się odpowiednią
przerwę w grze na opatrzenie krwawienia. Jeśli krwawienie wywołane zostało wyłącznie przez przeciwnika, kontuzjowany zawodnik wygrywa mecz.
Jeśli krwawienie wystąpi ponownie, kontuzjowanemu nie przysługuje kolejna przerwa, chyba że może oddać seta i wykorzysta 90 sekundową przerwę przed
 rozpoczęciem następnego do zatrzymania krwawienia. Jeśli mu się nie uda, kontuzjowany zawodnik musi oddać mecz. Jeśli następuje kontuzjowanie zawodnika bez
wystąpienia krwawienia, należy rozstrzygnąć czy kontuzję wywołałprzeciwnik, czy spowodowana została bez jego udziału, czy też obaj zawodnicy przyczynili się
do niej i tak:

  1. Jeśli kontuzję wywołał przeciwnik, to gdy konieczna jest przerwa do jej opatrzenia, zawodnik kontuzjowany wygrywa mecz.
  2. Gdy zawodnik sam spowodował swoją kontuzję, zostanie mu udzielona 3minutowa przerwa, jeśli ta nie wystarczy zawodnik musi oddać seta, by ewentualnie móc skorzystać z 90 sekundowej przerwy między setami.
  3. W przypadku udziału obu zawodników w spowodowaniu kontuzji jednegoz nich, kontuzjowanemu zostanie udzielona godzina przerwy przed kontynuowaniem meczu.
czytaj więcej
zwiń tekst
@textColor
@lightBgColor
@midBgColor
@darkBgColor
@baseColor
@brandPrimary
@brandSuccess